بیماری های مزمن و پیاده روی اربعین

از آن  جا که به دلیل تراکم  زیاد جمعیت در ایام اربعین میزان خدمات پزشکی و  بهداشتی در دسترس زائران با محدودیت هایی رو به رو است،

بطورکلی توصیه میشود که افراد دچار بیماری های مزمنی چون دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی، تنفسی و صرع و تشنج که دارای شرایط خاص هستند و  نیاز به مراقبت های پزشکی خاصی دارند از شرکت در پیاده روی اربعین خودداری نمایند و برای تشرف به عتبات عالیات زمانی غیر از اربعین را انتخاب نمایند، اما اگر این افراد قصد سفر به عتبات عالیات را در این ایام را دارند نکاتی که بیان می شود را مورد توجه جدی قرار دهند:

1.قبل از از سفر حتما به پزشک خود مراجعه نمایند و شرایط جسمانی خود را برای این سفر مورد بررسی قرار داده و  به توصیه­های پزشک خود گوش دهند.

2. هر نوع داروی خاصی که مصرف می کنند را بیش از تعداد روزهای سفر همراه خود داشته باشند.

3. در بستن کوله و ساک، همه داروهای خود را یک جا قرار ندهند و مقداری را در کیف دستی و مقداری را در کوله و یا ساک خود قرار دهند.

4. از تنهایی مسافرت کردن پرهیز نمایند و در قالب کاروان و یا در گروه های چند نفری با اعضای خانواده مسافرت نمایند.

5. همراهان خود را از بیماری و نوع داروهایی که مصرف می نمایند مطلع گردانند.

6. مشخصات خود، بیماری و داروهایی را که مصرف می نمایند را روی یه کارت نوشته و آن را توسط کارتهایی که بندی برای آویزان کردن به گردن دارد همراه خود داشته باشند.

7. متناسب با توان خود پیاده روی نمایند و از آوردن فشار بیش از حد به خود اجتناب نمایند.

8. در صورت احساس ناخوشی عمومی هر چه سریع­تر قبل از این که بیماری حادتر بشود به مراکز ارائه خدمات درمانی که در طول مسیر پیاده روی قرار دارند مراجعه نمایند.

9. افرادی که سابقه بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی دارند 2 تا 3 هفته قبل از سفر اقدام به تزریق واکسن آنفولانزا در مراکر مجاز نمایند.

10. افرادی که سابقه بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی دارند از ماسکهای فیلتر دار برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری های منتقله از راه تنفسی استفاده نمایند.

11. و اما بیماران دیابتی برای مراقبت از پاهای خود

  • کفش مناسب برای سفر تهیه نمایید و حداقل دو هفته قبل از سفر هر روز با آن پیاده­روی نمایند.
  • حتما از جوراب با جنس نخی استفاده نمایند.
  • از دمپایی برای پیاده روی استفاده ننمایند تا از آسیب های احتمالی دور بمانند.
  • در فواصل مناسب استراحت کنند و پاهای خود را از داخل کفش خارج کرده، جوراب­ها را در بیاورند و پاهای خود را به خوبی وارسی نمانید و کف پاهای خود را چرب نمانید.
  • بروز هر گونه تاول و  زخم  را جدی بگیرند و هر چه سریع تر به مراکز درمانی بین راه مراجعه نمانید.

تماس با ما

آدرس :

کد پستی :

شماره تماس : 02126304095

شماره همراه : 09912901022

ایمیل : info@karbalasalam.com

شبکه های اجتماعی