کاروان زیارتی نیمه شعبان 1401 – اطلاعیه شماره 1

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سفر زیارتی نیمه شعبان 1401


امام صادق(ع)می فرمایند: هنگامى كه اوّل شعبان مى شود، منادى اى از زير عرش، فرياد بر مى آورد: «اى ميهمانان حسين ! شب نيمه شعبان، از زيارت حسين(ع) جا نمانيد كه اگر مى دانستيد چه در آن است، سال بر شما طولانى مى نمود [و دير مى گذشت] تا اين كه نيمه شعبان بيايد».الإقبال : ج ۳ ص ۳۳۹ ، بحار الأنوار : ج ۱۰۱ ص ۹۸ ح ۲۶

گروه کربلا سلام در نظر دارد، با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) سفر پیاده‌روی نجف تا کربلا، ویژه دانشجویان، طلاب و فارغ‌التحصیلان خواهران و برادران و زوجین را در ایام نیمه شعبان برگزار نماید.


( اطلاعیه شماره 1 )
شرايط و ضوابط سفر :


1- این سفر توسط خادمان و عاشقان با تجربه حضرت سیدالشهداء برگزار می گردد.

2- پیاده روی نجف تا کربلا:
با توجه به اینکه برنامه سفر، پیاده‌روی تمام مسیر نجف تا کربلا (حدود 90 کیلومتر) می باشد، لذا در صورت داشتن هرگونه مشکل خاص جسمانی حتما به این مسئله توجه داشته و پیش از تایید نهایی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید.

۳- بازه زمانی سفر:
ان شاءالله سفر در بازه ی تقریبی 5 الی 20 اسفند ماه و به مدت تقریبا 9 تا 12 روز برگزار می شود، لذا متقاضيان محترم برای تمامی بازه زمانی مذکور آمادگي لازم را داشته باشند. (تاريخ دقیق سفر «متعاقبا» اعلام مي گردد.)

4- هزینه سفر:
با توجه به نوسانات قيمت ارز و عدم قطعيت درخصوص برخی شرايط سفر، هزينه شركت در اين سفر متعاقبا اعلام شده و در 2 قسط دریافت می گردد.
شايان ذكر است در صورت انصراف در هر مرحله، هزينه هايي كه كاروان براي متقاضی انجام داده است (هماهنگي اسكان عراق ، رزرو اتوبوس ایران-عراق و… .) از وجه ایشان كسر شده و مابقي عودت داده خواهد شد.

5- با توجه به شرایط فعلی کشور عراق، احتمال لغو سفر و یا تغییر هزینه سفر وجود داشته و تصمیم نهایی در این خصوص متعاقبا پس از پایان مهلت ثبت نام اعلام خواهد شد.

6- اسکان سفر در حسینیه‌ها، مواکب، مدارس یا هتل می‌باشد.
با توجه به لقب کشور عراق «کشور لحظه‎‌ها!» و شرایط سخت تامین و هماهنگی اسکان بویژه در ایام پیک سفر، صبوری زائرین محترم و همراهی با خادمین خود در مواجهه با خلف وعده های احتمالی جزء ضروریات سفر می‌باشد.

7- محدودیت امکانات در کشور عراق:
با توجه به محدودیت‌های بسیار در خصوص امکانات بهداشتی (آب، سرویس بهداشتی، حمام)، برق، سیستم‌های سرمایشی/گرمایشی و … در کشور عراق، حضور در این سفر نیازمند صبوری و سعه صدر بسیار می باشد.

8- سفر به صورت زمینی می‌باشد:
با توجه به شرایط سخت کشور عراق در هماهنگی وسایل نقلیه و احتمال بروز خلف وعده از طرف عراق، در صورت بروز چنین شرایطی «صبوری» زائرین جزء لاینفک سفر می‌باشد.

9- حركت كاروان از تهران مي باشد:
با توجه به اینکه حرکت کاروان از تهران می باشد، لذا ضروری است تمامي زائران براي روز حركت در تهران حضور يابند.

10- برنامه اصلی سفر، ویژه شهرهای نجف و کربلا می باشد:
در صورت فراهم آمدن شرایط و توفيق زيارت بقاع متبركه شهرهاي كاظمين و سامرا، اسكان در اين شهرها در حرم هاي مطهر مي باشد.

11- صداقت در تکمیل فرم‌ها:
با توجه به شرایط تقریبا غیرمعمول این سفر، ازجمله تحمل گرمای روز و سرمای شب در مسیر پیاده روی، وجود آمادگی روحی و جسمی زائرین محترم در مواجهه با سختی‌های سفر ضروری می‌باشد. فلذا در صورت وجود هرگونه مشکل خاص و يا سابقه بيماري، اطلاعات مذکور را با دقت و صداقت تمام در فرم های ثبت نام و سلامت قيد نمايند. در غير اينصورت گروه کربلا سلام در خصوص بروز مشکلات احتمالی هيچ گونه مسئوليتي در قبال شما نخواهد داشت.

12- برنامه های فرهنگی سفر:
این سفر یک فعالیت گروهی و اردوی تشکیلاتی بوده و صرفا یک سفر زیارتی نمی باشد. فلذا هماهنگی با برنامه های گروه و شرکت در جلسات فرهنگی طول سفر حائز اهمیت می باشد.

13- روحانی سفر:
برنامه های فرهنگی سفر با محوریت بیانات حجت الاسلام سید علی اصغر علوی (مولف و پژوهشگر حوزه عاشورا) می باشد.

14- نرم افزار موبایلی «کربلا سلام»:
– کلیه سخنرانی ها و مباحث فرهنگی مطرح شده در سفرها به صورت جزوه و محتوای تولیدی در نرم افزار موبایلی «کربلا سلام» بارگزاری شده و در دسترس عموم قرار می گیرد.
– این نرم افزار از اینجا (نسخه اندروید) در بازار و اینجا (نسخه ios) در اناردونی قابل دانلود می باشد.

15- نوع پوشش در سفر:
با توجه به ماهیت زیارتی سفر پیش‌رو و شرایط فرهنگی شهرهای زیارتی کشور عراق و همچنین حضور زائران گرامی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در عراق، پوشش چادر در تمام طول سفر (از محل تجمع در تهران تا پایانه مسافربری تهران در پایان سفر) الزامی می‌باشد و حضور خواهران گرامی در سفر بدون پوشش مذکور برای گروه کربلا سلام مقدور نمی‌باشد فلذا از همسفری با ایشان معذور خواهیم بود. از اینکه قوانین گروه را رعایت می کنید متشکریم.

16- شرایط و اولويت ثبت نام (خواهران و برادران):
ثبت نام کلیه دانشجویان، طلاب و زوجین (در حال تحصیل) زیر ۳۰ سال بلامانع می باشد. قابل توجه است که اولویت ثبت نام با واجدین شرایط سفر اولی (افرادی که تابه حال به عتبات مقدسه عراق مشرف نشده اند) می باشد.

17- شرایط زوجین در سفر:
– با توجه به محدوديت هاي سفر و وظايفي كه براي زوج هاي جوان در طول سفر در نظر گرفته شده است (انجام این امور توسط زوج ضروری بوده و ایشان به عنوان خادم یاران اجرایی کاروان می باشند)، از ثبت نام زوج هاي جواني كه در دوران عقد مي باشند معذور هستیم.
– زوج هاي جوان در نظر داشته باشند، محل اسكان ایشان از يكديگر جدا مي باشد.

18- شرایط و نحوه ثبت نام زوجین:
– حداقل يكي از زوجين بايد واجد شرايط ذکر شده در بند 16 باشد، در غير اينصورت ثبت نام نهایی نخواهد شد.
– زوجین توجه داشته باشند جهت ثبت نام در سفر، حتما هردو نفر (خانم و آقا) به صورت جداگانه در سایت ثبت نام نمایند.

19- در صورت نواقص و یا عدم ارسال به موقع مدارک یا هزینه:
مسئوليت عدم ارسال به موقع مدارك و يا ناقص بودن آن و همچنین عدم پرداخت به موقع هزینه سفر به عهده متقاضي بوده و گروه کربلا سلام در برابر حذف افراد از اردو بر اساس مطالب مذكور مختار است.

20- ضرورت تکمیل فرم تعهدنامه، سلامت و قرارداد:
تکمیل فرم تعهدنامه، فرم سلامت و قرارداد زائر ویژه گروه کربلا سلام و ارسال به رابط ثبت نام ضروری مي‌باشد.

21- آدرس و مهلت ثبت نام:
جهت ثبت نام می توانید از تاریخ 15 لغایت 25 دی ماه 1401 در سایت karbalasalam.com از گزینه “ثبت نام” در بالای صفحه اقدام نمایید.

22- ثبت نام اتباع غیرایرانی:
اتباع محترم غیرایرانی نیز امکان ثبت نام برایشان فراهم می باشد. ضروری است این عزیزان هنگام تکمیل فرم ثبت نام به جای کدملی و شماره شناسنامه، شماره گذرنامه خود را وارد نموده و پس از ثبت نام با دفتر گروه کربلا سلام (02126304095) تماس بگیرند.

23- مراکز اطلاع رسانی و اعلام اسامی زائرین نهایی:
پس از انجام قرعه کشی، اسامی زائرین در سایت و کانال های گروه کربلا سلام اعلام شده و اقدامات و نکات بعدی به اطلاع عزیزان خواهد رسید. لذا ثبت نام کنندگان به صورت روزانه حداقل به یکی از صفحات زیر مراجعه کنند:
نشانی سایت: karbalasalam.ir
کانال‌ها:
تلگرام
بله
ایتا


شکر خدا که در پناه حسینیم، عالم ازین خوبتر پناه ندارد …

بازتاب از سایت

تماس با ما

آدرس :

کد پستی :

شماره تماس : 02126304095

شماره همراه : 09912901022

ایمیل : info@karbalasalam.com

شبکه های اجتماعی