اطلاعیه شماره 1 نیمه شعبان 1402

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

حضرت امام باقر علیه السّلام فرمودند: گناهان کسى که در نیمه شعبان امام حسین علیه السّلام را زیارت کند آمرزیده مى‏ شود و در آن سال گناه و لغزشى برایش نوشته نمى‏ شود تا سال تمام گردد و اگر در سال آینده حضرت را زیارت کرد گناهانش آمرزیده مى‏ گردد.
 


 انجمن دانشگاهی فرهنگی کربلا سلام در نظر دارد، با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) سفر، ویژه دانشجویان، طلاب و فارغ‌التحصیلان خواهر و زوجین را در ایام نیمه شعبان برگزار نماید.

 شرايط و ضوابط سفر :

۱- سفر پیش رو توسط عده ای از خادمان و عاشقان با تجربه حضرت سیدالشهداء برگزار می گردد. بدین ترتیب سفر بصورت آزاد خواهد بود.

2- با توجه به تقاضای دانشجویان مبنی بر کوتاه کردن زمان سفر به علت ایام تحصيلي دانشگاه و لزوم درک زیارت نیمه شعبان، سفر بدین صورت برگزار می گردد:

در این سفر، فقط قسمت کوتاهی از نجف تا کربلا یا مسیر ورودی به کربلا را پیاده روی خواهیم داشت(با توجه به شرايط). بدین ترتیب در صورتی که با مسئله خاص جسمانی مواجه هستید حتما قبل از نهایی سازی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید.

۳-  سفر در بازه‌ی حدودي 2 الي 8 اسفند ماه و به مدت تقریبي 4 روز برگزار می شود. (ان شاءالله).جزئیات سفر در اطلاعیه های بعدی اعلام می گردد.

 لذا متقاضيان محترم در بازه‌ی  زمانی مذکور آمادگي سفر را داشته باشند. تاريخ دقیق سفر «متعاقبا» اعلام مي گردد.

4- قابل توجه متقاضیان محترم می باشد که سفر بصورت زمینی برگزار شده و حرکت کاروان از تهران می باشد. لذا تمامي زائران بايد براي روز حركت در تهران حضور يابند.

5- با توجه به نوسانات قيمت ارز و همچنين عدم قطعيت درخصوص برخی شرايط سفر، هزينه شركت در اين سفر علی الحساب 4.200.000 تومان اعلام مي شود بر مبنای دلار 56.000 تومان که در 1 قسط دریافت می گردد. شايان ذكر است در صورت انصراف در هر مرحله، هزينه خسارت کنسلی به همراه هزینه هايي كه كاروان براي شما انجام داده است (هزينه هايي چون: هماهنگي اسكان عراق(در صورت اسکان هزینه دار) ، رزرو اتوبوس ایران و عراق،بیمه،غذا و ….) از پول شما كسرمي گردد و مابقي به شما برگردانده خواهد شد.

اتوبوس  رفت و برگشت ايران VIP  مي باشد

بيمه مسافرتي نيز براي زائرين انجام مي گردد.

يك وعده غذاي رفت بر عهده مسافر مي باشد.

با توجه به اینکه ایام نیمه شعبان جزو ایام  (((پيك))) مي باشد لذا قيمت در حال حاضر بصورت علي الحساب اعلام ميگردد ، در اطلاعيه هاي بعدي  و نزديك شدن به سفر قيمت  دقيق اعلام مي گردد.

تذکر:  به دلیل وضعیت کشور عراق در ایام پيك نيمه شعبان، احتمال لغو سفر و یا تغییر هزینه سفر وجود دارد. در صورت بروز هرگونه تغییر متعاقبا اعلام خواهد شد.

6- با توجه به ازدحام جمعیت و محدودیت های خاص در ایام نيمه شعبان، محل اسكان در این سفر در حسينيه ها، مواکب و یا مدارس کشور عراق با شرایط حضور عموم زائرین بوده و بدین ترتیب خدمات دهی کاروان در زمان اسکان تابع امکانات، ازدحام و محدودیت های اسکان های مذکور خواهد بود.

تذكر مهم: با توجه به فشرده بودن زمان سفر ، كاروان تنها  حدود يك شب در نجف و يك شب در كربلا  اسكان خواهد داشت.

پرواضح است كه زيارت بقاع متبركه كاظمين و سامرا و مساجد سهله و كوفه در برنامه نيست.

تذکر:حسينيه ها، مواکب و مدارس کشور عراق بویژه در ایام نيمه شعبان محدوديت هاي بسياری در حوزه امكانات بهداشتي (سرویس بهداشتی و حمام)، برق، سيستم سرمایش و گرمايش و … داشته كه این امر سبب بروز مشكلات فراوانی می شود. بدین ترتیب صبوری و سعه صدر همه زائرین و خادمین در این سفر ضروری و راهگشا خواهد بود.

7- با توجه به واقع شدن سفر نيمه شعبان در ایام پيك و استقبال فراوان زائران عراقي و غير عراقي و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سال جاری، پیش بینی می شود در سفر پیش روي كربلا با ازدحام فراوانی روبرو باشیم، فلذا در چنین شرایطی هماهنگی وسایل ایاب و ذهاب همچون اتوبوس ایران و عراق و همچنین اسکان با سختی های فراوانی مواجه خواهد بود. بدین ترتیب صبوری و داشتن آمادگی روحی در مواجه با ازدحام و یا خلف وعده های دست اندرکاران محترم كشور عراق بویژه در زمینه هماهنگی اتوبوس و اسکان از ضروریات حضور در این سفر می باشد.

8با توجه به فراوانی پذیرایی مواکب، تنوع غذا و وفور انواع خوراکی ها در ایام نيمه شعبان و ضرورت کاهش هزینه های سفر جهت سهولت حضور حداکثری زائرین و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در این سفر پر فیض، مسئولیت تهیه غذا در  شهرهاي نجف و كربلا  بر عهده زائر بوده و در طول مسير برعهده كاروان مي باشد. (لازم به ذکر است که با توجه به تجربیات سال های گذشته، امکان تهیه غذا و انواع پذیرایی ها از مواکب  برای زائرین محترم به سادگی فراهم می باشد.

9- زائرين محترم در صورت وجود هرگونه مسئله خاص و یا سابقه بیماری، موکداً می بایست شرایط خود را با دقت و صداقت تمام در فرم ثبت نام و فرم سلامت پزشکی درج نموده و همچنین به اطلاع مسئولین برسانند. در غیر این صورت درخصوص مشکلات و مسائل حاصله مرتب از موارد مذکور، هیچ گونه مسئولیتی بر عهده کربلا سلام نخواهد بود.

10- سفر پیش رو یک کار گروهی و اردوی تشکیلاتی بوده و صرفا یک سفر زیارتی نمی باشد؛ فلذا همراهی و هماهنگ بودن با گروه و جلسات فرهنگی در طول سفر حائز اهمیت است. لازم بذکر است مباحث فرهنگی با محوریت روحانی كاروان حجت الاسلام سيد علي اصغر علوي می باشد ، که پس از سفر بصورت جزوه در نرم افزار موبایلی {کربلا سلام}  و کانالهای اطلاع رسانی انجمن منتشر خواهد شد.

11- لازم به ذکر است با توجه به ماهیت سفر پیش رو، بویژه شرایط فرهنگی شهرهای زیارتی کشور عراق و حضور زائران گرامی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در عراق، پوشش چادر در تمام طول سفر (از محل تجمع در تهران تا پایانه مسافربری تهران در پایان سفر) جزء الزامات این سفر خواهد بود و حضور خواهران گرامی در سفر بدون پوشش مذکور مقدور نمی باشد، فلذا از همسفری با ایشان معذور خواهیم بود. پیشاپیش از اینکه قوانین انجمن را رعایت می کنید متشکریم.

12- اولويت ثبت نام با خواهران دانشجو یا طلبه (در حال تحصیل) زیر ۳۰ سال می باشد كه تا بحال به زيارت عتبات مقدسه عراق مشرف نشده اند. همچنين خواهران فارغ التحصيل با شرایط سنی زیر 30 سال ميتوانند در اين كاروان ثبت نام نمایند. قابل توجه است که اولویت با متقاضیان سفر اولی بوده و  در صورت عدم تکمیل ظرفیت با متقاضیان دارای سابقه سفر عتبات عالیات با شرایط سنی و تحصیلی مذکور تماس گرفته خواهد شد (بدین ترتیب محدودیتی جهت ثبت نام متقاضیان دارای سابقه سفر وجود ندارد).

13توجه داشته باشید که زوج ها حتما باید هردو (خانم و آقا) جداگانه در سایت ثبت نام نمایند.

14- حداقل يكي از زوجين بايد شرايط ثبت نام كنندگان را داشته باشد، در غير اينصورت ثبت نام نهایی نخواهد شد.

15- مسئوليت عدم ارسال به موقع مدارك و يا ناقص بودن آن و همچنین عدم پرداخت به موقع هزینه سفر بر عهده متقاضي بوده و گروه کربلا سلام حق حذف افراد از سفر بر اساس مطالب مذكور را برای خود محفوظ می داند.

16- تکمیل كردن فرم تعهدنامه گروه کربلا سلام لازم الاجرا بوده و در صورت عدم ارائه فرم مذکور از همراهی و سوار شدن متقاضی در اتوبوس ها معذور خواهیم بود.

17- اطلاعیه های بعدی از طریق سایت :  karbalasalam.ir

یا کانال‌های کربلا سلام : 

روبیکا          https://rubika.ir/karbalaasalam

ایتا              https://eitaa.com/karbalaasalam

بله              https://ble.ir/karbalaasalam  

تلگرام          https://t.me/karbalaasalam

 منتشر خواهد شد. لذا ثبت نام کنندگان حتما روزانه به این صفحات مراجعه کنند.

18- اتباع غیرایرانی نیز امکان ثبت نام برایشان فراهم می باشد. این عزیزان حتما بعد از ثبت نام با دفتر (02126304095) گروه کربلا سلام تماس  بگیرند. و در فرم ثبت نام بجای کد ملی و شماره شناسنامه، شماره گذرنامه خود را وارد نمایند.

19- پس از انجام قرعه کشی، اسامی در  سایت کربلا سلام به نشانی :  karbalasalam.ir اعلام خواهد شد و اقدامات بعدی به اطلاع عزیزان رسانده میشود.

20- جهت ثبت نام می توانید تا 5 بهمن ماه از گزینه «ثبت نام» در صفحه اصلی سایت کربلا سلام اقدام نمایید.

21- جهت دریافت محتوای سفرهای گذشته، نرم افزار موبایلی {کربلا سلام} را از کافه بازار (اندروید) و اناردونی(ios)  دانلود فرمایید.

شکر خدا که در پناه حسینیم

عالم ازین خوبتر پناه ندارد

نیمه شعبان 1402

بازتاب از سایت

تماس با ما

آدرس :

کد پستی :

شماره تماس : 02126304095

شماره همراه : 09912901022

ایمیل : info@karbalasalam.com

شبکه های اجتماعی