اطلاعیه شماره 1 – عرفه

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 سفر زیارتی عرفه 1401

از حضرت صادق ـ عليه السلام ـ نقل شده كه فرمود:
«هركس قبر امام حسين ـ عليه السلام ـ را در روز عرفه زيارت كند، خداود براي او ثواب هزار هزار حج كه با قائم آل محمد ـ عليهم السلام ـ و هزار هزار عمره كه با حضرت رسول ـ صلي الله عليه و اله و سلم ـ انجام داده باشد، بنويسد، و نيز ثواب آزاد كردن هزار هزار بنده، و فرستادن هزار هزار كس به جهاد در راه خدا براي او نوشته شود، و خداوند او را بندة تصديق كننده و ايمان آورندة به وعدة او مي‌نامد، و فرشتگان گويند: فلان مرد صديق است، و خداوند او را در بالاي عرش عظمت خود ثنا گفته است، و در زمين او را كرّوبي نامند، كه لقب فرشتگان مقرّب است.»

وسائل الشیعه

گروه کربلا سلام در نظر دارد، با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) سفر پیاده‌روی نجف تا کربلا، ویژه دانشجویان، طلاب و فارغ‌التحصیلان خواهر و زوجین را در ایام عرفه ی حسینی برگزار نماید.

اطلاعیه شماره ۱ :

 شرايط و ضوابط سفر :

۱–  برگزاري اين اردو زیر نظر سازمان حج و زیارت انجام مي گيرد. تمامي زائران از بيمه و ويزاي اين سازمان بهره مند ميشوند، اما ارز مسافرتي به كاروان تعلق نمي گيرد.

۲-طبق برنامه، تنها حدود ۱۰ کیلومتر از مسیر نجف تا کربلا را پیاده روی خواهیم داشت. (مسیر نجف تا کربلا حدودا ۸۰ کیلومتر است). لذا اگر مشکل خاص جسمانی دارید حتما دقت داشته باشید و قبل از تایید نهایی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید.

۳ان شاءالله سفر در  بازه ی 10 تا ۲۵ تیرماه و به مدت تقریبا 7 الی 10 روز برگزار می شود ، لذا متقاضيان محترم بایستی برای کل این بازه آمادگي داشته باشند. تاريخ دقیق سفر متعاقبا اعلام مي گردد.

نکته مهم: با توجه به بسته بودن مرز زمینی در حال حاضر و عدم مشخص بودن قیمتها، فعلا صرفا از زائران فقط ثبت نام نموده و مبلغ پس از باز شدن مرز زمینی اعلام میگردد.((( پر واضح است که در صورت عدم بازگشایی مرز زمینی، احتمال سفرهوایی و یا ترکیب رفت هوایی و برگشت زمینی نیز خواهد بود و در صورت عدم تکمیل ظرفیت ، سفر برگزار نخواهد شد )))

۴- با توجه به نوسانات قيمت ارز و همچنين عدم قطعيت درباره ي بعضي شرايط سفر، من جمله بازگشایی مرز زمینی هزينه شركت در اين سفر بعدا  اعلام مي شود که در 2 قسط دریافت می گردد. شايان ذكر است در صورت انصراف در هر مرحله، هزينه هايي كه كاروان براي شما انجام داده است (هزينه هايي چون : تهيه ويزا ، هماهنگي اسكان عراق ، رزرو اتوبوس یا هواپیمای ايران و عراق و….) از پول شما كسرمي گردد و مابقي به شما برگردانده خواهد شد.

تذكر : به دلیل اوضاع کنونی کشور عراق، احتمال لغو سفر و یا تغییر هزینه سفر وجود دارد که لازم است ثبت نام کنندگان این مسائل را در نظر داشته باشند. تصمیم گیری در مورد این مسائل در آینده انجام خواهد گرفت.

۵-  متقاضيان محترم در نظر داشته باشند كه محل اسکان توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تخصیص می یابد، همینطور بحث: تغذیه،پزشکی و حمل و نقل نیز برعهده این ستاد می باشد.

6- این سفر یک کار گروهی و اردوی تشکیلاتی می باشد و فقط سفر زیارتی تنها نیست ؛ پس هماهنگ بودن با گروه و جلسات فرهنگی در طول سفر و مباحث مطروحه حائز اهمیت می باشد. لازم بذکر است سفر با محوریت بیانات حجه الاسلام سید علی اصغر علوی (مولف و پژوهشگر حوزه عاشورا) می باشد ، که بعد از سفر بصورت جزوه در اپلیکیشن {کربلا سلام} منتشر می گردد.

7- لازم به ذکر است با توجه به ماهیت سفر پیش رو، بویژه شرایط فرهنگی شهرهای زیارتی کشور عراق و حضور زائران گرامی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در عراق، پوشش چادر در تمام طول سفر (از محل تجمع در تهران تا پایانه مسافربری تهران در پایان سفر) جزء الزامات این سفر خواهد بود و حضور خواهران گرامی در سفر بدون پوشش مذکور مقدور نمی باشد، فلذا از همسفری با ایشان معذور خواهیم بود.از اینکه قوانین رو رعایت میکنید متشکریم.

8-از آنجا كه اين سفر در شرايطي تقريبا غير معمول انجام ميگيرد كه شامل پياده روي و تحمل گرماي طاقت فرسای عراق  می باشد، متقاضيان دقت داشته باشند كه بايد از لحاظ روحي و جسمي مهياي اين سفر باشند، و اگر مشكل خاص و يا سابقه بيماري دارند حتما در فرم ثبت نام با دقت و صداقت قيد نمايند، در غير اينصورت گروه هيچ گونه مسئوليتي در قبال شما ندارد.

9- اولويت ثبت نام با دانشجويان و طلاب (در حال تحصیل) زیر ۳۰ سال است كه تا بحال به زيارت عتبات مقدسه عراق مشرف نشده اند. همچنين فارغ التحصيلان ميتوانند در اين كاروان ثبت نام كنند. مجددا تاكيد ميشود كه يكي از اولويت هاي اصلي براي ثبت نام عدم تشرف تا به امروز ميباشد. البته محدودیتی برای ثبت نام افرادی که سابقه سفر دارند، وجود ندارد.

10- به دليل محدوديت هاي سفر و وظايفي كه براي زوج هاي جوان در نظر گرفته ميشود كه حتما بايد آنها را انجام داده و در امور اجرايي كاروان كمك نمايند، از ثبت نام زوج هاي جواني  كه در دوران عقد مي باشند معذوريم، همچنين زوج هاي جوان در نظر داشته باشند كه محل اسكان ایشان از يكديگر جدا ميباشد. توجه داشته باشید که زوج ها حتما باید هردو (خانم و آقا) جداگانه در قسمت زوجین ثبت نام نمایند.

۱1- حداقل يكي از زوجين بايد شرايط ثبت نام كنندگان را داشته باشد، در غير اينصورت ثبت نام صورت نميگيرد.

۱2- حركت كاروان از تهران مي باشد. لذا تمامي زائران بايد براي روز حركت در تهران حضور يابند.

۱3- مسئوليت عدم ارسال به موقع مدارك و يا ناقص بودن آن و همچنین عدم پرداخت به موقع هزینه سفر به عهده متقاضي ميباشد و گروه کربلا سلام در برابر حذف افراد از اردو بر اساس مطالب مذكور مختار است.

۱4- تکمیل كردن فرم تعهدنامه گروه کربلا سلام لازم الاجرا ميباشد.

15- طبق اعلام سازمان حج و زیارت تزریق 2 دز واکسن یا تست پی سی آر منفی کرونا با اعتبار ۷۲ ساعته (برای کسانی که گواهی واکسیناسیون ندارند) ملاک تردد قرار می‌گیرد. در صورت هرگونه تغییر در این قانون ،مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

16- اطلاعیه های بعدی از طریق سایت :

 karbalasalam.com

 یا کانالهای کربلا سلام : 

واتساپ https://chat.whatsapp.com/DCDsxirZEbA9AvV4dL17Bh

تلگرام https://t.me/karbalaasalam    

بله     https://ble.ir/karbalaasalam  

ایتا  https://eitaa.com/karbalaasalam

     منتشر خواهد شد. لذا ثبت نام کنندگان حتما روزانه به این صفحات مراجعه کنند.

۱۶- اتباع غیرایرانی نیز امکان ثبت نام برایشان فراهم می باشد. این عزیزان حتما بعد از ثبت نام با دفتر (02126304095) گروه کربلا سلام تماس  بگیرند. و در فرم ثبت نام بجای کد ملی و شماره شناسنامه، شماره گذرنامه خود را وارد نمایند.

۱۷- پس  از انجام قرعه کشی، اسامی در  سایت کربلا سلام به نشانی :  karbalasalam.ir اعلام خواهد شد و اقدامات بعدی به اطلاع عزیزان رسانده میشود.

۱8- جهت ثبت نام می توانید از تاریخ 25 اردیبهشت  لغایت 5 خرداد از گزینه “اردوهای زیارتی” در بالای صفحه و سپس زیرگزینه “ورودی ثبت نام” اقدام نمایید.

19- همچنین جهت دریافت محتوای سفرهای گذشته، اپلیکیشن {کربلا سلام}را از کافه بازار (اندروید) و اناردونی(ios)  دانلود فرمایید.

شکر خدا که در پناه حسینیم

عالم ازین خوبتر پناه ندارد

تماس با ما

آدرس :

کد پستی :

شماره تماس : 02126304095

شماره همراه : 09912901022

ایمیل : info@karbalasalam.com

شبکه های اجتماعی