اطلاعیه شماره 1 اربعین 1402

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 سفر زیارتی اربعین 1402

قال ابومحمد الحسن العسکری(ع): «عَلاماتُ المُؤْمِنِ خمْس: صَلاةُ الْخَمْسِین، وَ زِیارَةُ الْأرْبِعَینِ وَ التَّخَتُّمُ فِی الْیمِینِ، وَ تَعفیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم؛
 
 امام حسن عسکری(ع) فرمودند:  نشانه‌های مؤمن پنج چیز است: پنجاه رکعت نماز (نماز یومیه و نمازهای نافله)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک گذاردن، بسم‌الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.
 وسایل الشیعه/ج10/ص375

امام مهدی عجل الله تعالی :
لأَندُبَنَّکَ صَباحاً و مَساءً و لأَبکِیَنَّ عَلَیکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً.
هر صبح و شام بر تو گریه و شیون مى‏ کنم و در مصیبت تو به جاى اشک، خون مى‏ گریم.
بحار الأنوار(ط-بیروت) ج 98 – ص 238 

گروه کربلا سلام در نظر دارد، با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) سفر پیاده‌روی نجف تا کربلا، ویژه دانشجویان، طلاب و فارغ‌التحصیلان خواهر و زوجین را در ایام اربعین حسینی برگزار نماید.

 ( اطلاعیه شماره 1 )

 شرايط و ضوابط سفر :

۱- سفر پیش رو توسط عده ای از خادمان و عاشقان با تجربه حضرت سیدالشهداء برگزار می گردد. بدین ترتیب سفر بصورت آزاد و با رعایت مقررات اعلامی از سوی ستاد اربعین خواهد بود.

2- در این سفر، تمام مسیر نجف تا کربلا که حدود 90 کیلومتر میباشد و ( یا ) مسیرکاظمین تا کربلا که حدود 110 کیلومتر می باشد را پیاده روی خواهیم داشت. بدین ترتیب در صورتی که با مسئله خاص جسمانی مواجه هستید حتما قبل از نهایی سازی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید.

۳-  سفر در  بازه ی 5 تا 20 شهریورماه و به مدت تقریبا 8 الی 11 روز برگزار می شود (ان شاءالله). لذا متقاضيان محترم در بازه زمانی مذکور آمادگي سفر را داشته باشند. تاريخ دقیق سفر «متعاقبا» اعلام مي گردد.

4- قابل توجه متقاضیان محترم می باشد که سفر بصورت زمینی برگزار شده و حرکت کاروان از تهران می باشد. لذا تمامي زائران بايد براي روز حركت در تهران حضور يابند.

5- با توجه به نوسانات قيمت ارز و همچنين عدم قطعيت درخصوص برخی شرايط سفر، هزينه شركت در اين سفر علی الحساب 5.000.000 تومان اعلام مي شود که در 2 قسط دریافت می گردد. شايان ذكر است در صورت انصراف در هر مرحله، هزينه خسارت کنسلی به همراه هزینه هايي كه كاروان براي شما انجام داده است (هزينه هايي چون: هماهنگي اسكان عراق ، رزرو اتوبوس ایران و عراق و….) از پول شما كسرمي گردد و مابقي به شما برگردانده خواهد شد.

تذکر:  به دلیل وضعیت کشور عراق در ایام اربعین، احتمال لغو سفر و یا تغییر هزینه سفر وجود دارد. در صورت بروز هرگونه تغییر متعاقبا اعلام خواهد شد.

6- با توجه به ازدحام جمعیت و محدودیت های خاص در ایام اربعین، محل اسكان در این سفر در حسينيه ها، مواکب و یا مدارس کشور عراق با شرایط حضور عموم زائرین بوده و بدین ترتیب خدمات دهی کاروان در زمان اسکان تابع امکانات، ازدحام و محدودیت های اسکان های مذکور خواهد بود.

تذکر: حسينيه ها، مواکب و مدارس کشور عراق بویژه در ایام اربعین محدوديت هاي بسياری در حوزه امكانات بهداشتي (سرویس بهداشتی و حمام)، برق، سيستم سرمایشی و … داشته كه این امر سبب بروز مشكلات فراوانی می شود. بدین ترتیب صبوری و سعه صدر همه زائرین و خادمین در این سفر ضروری و راهگشا خواهد بود.

7- با توجه به واقع شدن سفر اربعین در ایام تعطیلات تابستان و استقبال فراوان عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سال جاری، پیش بینی می شود در سفر پیش رو با ازدحام فراوانی روبرو باشیم، فلذا در چنین شرایطی هماهنگی وسایل ایاب و ذهاب همچون اتوبوس ایران و عراق و همچنین اسکان با سختی های فراوانی مواجه خواهد بود. بدین ترتیب صبوری و داشتن آمادگی روحی در مواجه با ازدحام و یا خلف وعده های دست اندرکاران محترم کشور عراق بویژه در زمینه هماهنگی اتوبوس و اسکان از ضروریات حضور در این سفر می باشد.

8- با توجه به فراوانی پذیرایی مواکب، تنوع غذا و وفور انواع خوراکی ها در ایام اربعین و ضرورت کاهش هزینه های سفر جهت سهولت حضور حداکثری زائرین و عاشقانه اباعبدالله الحسین(ع) در این سفر پر فیض، مسئولیت تهیه غذا بر عهده کاروان نبوده و در این خصوص هزینه ای دریافت نمی شود. (لازم به ذکر است که با توجه به تجربیات سال های گذشته، امکان تهیه غذا و انواع پذیرایی ها از مواکب در مسیر و اسکان ها برای زائرین محترم به سادگی فراهم می باشد)

9- با توجه به برگزاری سفر در شرایطی سخت همچون تحمل گرمای شدید و پیاده روی طولانی، ضروری است متقاضیان محترم از شرایط روحی و جسمانی مناسبی برخوردار بوده و در صورت وجود هرگونه مسئله خاص و یا سابقه بیماری، موکداً می بایست شرایط خود را با دقت و صداقت تمام در فرم ثبت نام و فرم سلامت پزشکی درج نموده و همچنین به اطلاع مسئولین برسانند. در غیر این صورت درخصوص مشکلات و مسائل حاصله مرتب از موارد مذکور، هیچ گونه مسئولیتی بر عهده گروه کربلا سلام نخواهد بود.

10- سفر پیش رو یک کار گروهی و اردوی تشکیلاتی بوده و صرفا یک سفر زیارتی نمی باشد؛ فلذا همراهی و هماهنگ بودن با گروه و جلسات فرهنگی در طول سفر حائز اهمیت است. لازم بذکر است مباحث فرهنگی سفر با محوریت روحانی سفر می باشد ، که پس از سفر بصورت جزوه در نرم افزار موبایلی {کربلا سلام}  و کانالهای اطلاع رسانی انجمن منتشر خواهد شد.

11- لازم به ذکر است با توجه به ماهیت سفر پیش رو، بویژه شرایط فرهنگی شهرهای زیارتی کشور عراق و حضور زائران گرامی به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در عراق، پوشش چادر در تمام طول سفر (از محل تجمع در تهران تا پایانه مسافربری تهران در پایان سفر) جزء الزامات این سفر خواهد بود و حضور خواهران گرامی در سفر بدون پوشش مذکور مقدور نمی باشد، فلذا از همسفری با ایشان معذور خواهیم بود. پیشاپیش از اینکه قوانین انجمن را رعایت می کنید متشکریم.

12- اولويت ثبت نام با خواهران دانشجو یا طلبه (در حال تحصیل) زیر ۳۰ سال می باشد كه تا بحال به زيارت عتبات مقدسه عراق مشرف نشده اند. همچنين خواهران فارغ التحصيل با شرایط سنی زیر 30 سال ميتوانند در اين كاروان ثبت نام نمایند. قابل توجه است که اولویت با متقاضیان سفر اولی بوده و  در صورت عدم تکمیل ظرفیت با متقاضیان دارای سابقه سفر عتبات عالیات با شرایط سنی و تحصیلی مذکور تماس گرفته خواهد شد (بدین ترتیب محدودیتی جهت ثبت نام متقاضیان دارای سابقه سفر وجود ندارد).

13- به دليل محدوديت هاي سفر و وظايفي كه براي زوج هاي جوان در نظر گرفته مي شود كه حتما بايد آنها را انجام داده و در امور اجرايي كاروان كمك نمايند، از ثبت نام زوج هاي جواني  كه در دوران عقد مي باشند معذور هستیم. همچنين زوج هاي جوان در نظر داشته باشند كه محل اسكان ایشان از يكديگر جدا مي باشد. توجه داشته باشید که زوج ها حتما باید هردو (خانم و آقا) جداگانه در سایت ثبت نام نمایند.

14- حداقل يكي از زوجين بايد شرايط ثبت نام كنندگان را داشته باشد، در غير اينصورت ثبت نام نهایی نخواهد شد.

15- مسئوليت عدم ارسال به موقع مدارك و يا ناقص بودن آن و همچنین عدم پرداخت به موقع هزینه سفر بر عهده متقاضي بوده و گروه کربلا سلام حق حذف افراد از سفر بر اساس مطالب مذكور را برای خود محفوظ می داند.

16- تکمیل كردن فرم تعهدنامه گروه کربلا سلام لازم الاجرا بوده و در صورت عدم ارائه فرم مذکور از همراهی و سوار شدن متقاضی در اتوبوس ها معذور خواهیم بود.

17- اطلاعیه های بعدی از طریق سایت :  karbalasalam.ir

یا کانال‌های کربلا سلام : 

روبیکا             https://rubika.ir/karbalaasalam

ایتا                 https://eitaa.com/karbalaasalam

بله                 https://ble.ir/karbalaasalam  

تلگرام             https://t.me/karbalaasalam

واتساپ            https://chat.whatsapp.com/DCDsxirZEbA9AvV4dL17Bh

 منتشر خواهد شد. لذا ثبت نام کنندگان حتما روزانه به این صفحات مراجعه کنند.

18- اتباع غیرایرانی نیز امکان ثبت نام برایشان فراهم می باشد. این عزیزان حتما بعد از ثبت نام با دفتر (02126304095) گروه کربلا سلام تماس  بگیرند. و در فرم ثبت نام بجای کد ملی و شماره شناسنامه، شماره گذرنامه خود را وارد نمایند.

19- پس از انجام قرعه کشی، اسامی در  سایت کربلا سلام به نشانی :  karbalasalam.ir اعلام خواهد شد و اقدامات بعدی به اطلاع عزیزان رسانده میشود.

20- جهت ثبت نام می توانید از تاریخ 23 لغایت 28 مردادماه از گزینه «ثبت نام» در صفحه اصلی سایت کربلا سلام اقدام نمایید.

21- جهت دریافت محتوای سفرهای گذشته، نرم افزار موبایلی {کربلا سلام} را از کافه بازار (اندروید) و اناردونی(ios)  دانلود فرمایید.

شکر خدا که در پناه حسینیم

عالم ازین خوبتر پناه ندارد

بازتاب از سایت

تماس با ما

آدرس :

کد پستی :

شماره تماس : 02126304095

شماره همراه : 09912901022

ایمیل : info@karbalasalam.com

شبکه های اجتماعی